Gazeta Podatkowa

Wydawnictwo Podatkowe
niedziela, 25 lutego 2024 r.
Gazeta Podatkowa
Wszystko o podatkach, rachunkowości i prawie pracy
ISSN 2083-9618
Ostatnia aktualizacja: 23.02.2024 r., godz. 11:53 Ilość wizyt z ostatnich 30 dni: 53.319 Biuro Obsługi Klienta: tel. 95 720 85 40 Formularz kontaktowy » Pomoc techniczna »
Zamknij X
Wkrótce dodatki
poniedziałek - 26.02.2024 r.
  • Ubezpieczenia i składki ZUS za pracujących emerytów i rencistów
  • Podatek od nieruchomości - najnowsze orzecznictwo
czwartek - 29.02.2024 r.
  • Kontrola w firmie - podatkowa, ZUS, Sanepid, Inspekcja Handlowa
poniedziałek - 04.03.2024 r.
  • Informacja dodatkowa do sprawozdania za 2023 r.
  • Na jakie dodatkowe świadczenia mogą liczyć emeryci i renciści?
czwartek - 07.03.2024 r.
  • Przegląd najnowszych interpretacji w podatku dochodowym
26.02.2024 r. (poniedziałek) mija termin:
przekazanie sprawozdania Rb-FUS, Rb-FEP za styczeń 2024 r. przez Prezesa ZUS do Ministerstwa Finansów i GUS
przekazanie sprawozdania Rb-FER za styczeń 2024 r. przez Prezesa KRUS do Ministerstwa Finansów i GUS
przekazanie zbiorczego sprawozdania Rb-Z, Rb-N za IV kwartał 2023 r. przez zarząd nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego do RIO
przekazanie zbiorczego sprawozdania Rb-UZ za 2023 r. przez zarząd nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego do RIO
28.02.2024 r. (środa) mija termin:
przekazanie sprawozdania Rb-27 za styczeń 2024 r. przez dysponenta części 77 do Ministerstwa Finansów
W jaki sposób automatyzacja w systemie księgowym może poprawić dyscyplinę płatności Twoich kontrahentów? | Artykuł sponsorowany

Łukasz RozlachPresja na automatyzację w firmach rośnie zarówno z przyczyn kosztowych, jak i wpływu pracowników, którzy oczekują, że szczególnie w przypadku żmudnych i powtarzalnych procesów, będą wspierani przez nowoczesne narzędzia informatyczne. W większości sytuacji niesie to za sobą nakłady inwestycyjne, ale nie zawsze. Jeśli korzystasz z Comarch ERP, to już dzisiaj możesz stosować gotowe schematy automatyzacji procesów finansowych, które sukcesywnie są rozwijane i dostosowywane do potrzeb przedsiębiorców.

Świetnym przykładem jest tutaj automatyzacja procesu odzyskiwania należności od kontrahentów, którzy spóźniają się z płatnościami. Standardowo jest to proces manualny, wymagający pracy w systemie księgowym i zewnętrznym narzędziu dostawcy takiej usługi. W przypadku regularnego korzystania wiele czasu zajmuje analiza oraz operacyjne wykonywanie tych czynności.

W rzeczywistości okazuje się, że do przeterminowanych faktur zaglądamy od czasu do czasu i nie zawsze jest to traktowane jako najtańsze źródło pozyskania płynności finansowej, więc szukamy gotówki w bankach i instytucjach pożyczkowych. Badanie "Audyt windykacyjny" pokazuje, że tylko 40% przedsiębiorców kontroluje, czy otrzymuje zapłatę od kontrahentów w programie księgowym lub sprzedażowo-magazynowym. 45% robi to "ręcznie", sprawdzając firmowe konto. Natomiast aż 40% weryfikuje płatności tylko z doskoku, w tym prawie 1/3 dopiero w momencie, gdy zaczyna brakować pieniędzy.1

Jak można to uprościć?

Nowa aplikacja Apfino dostępna w Comarch ERP pozwala na zautomatyzowanie tego procesu – regularnie  przypomina o nowych zaległościach oraz umożliwia bezpośrednią wysyłkę pojedynczych faktur lub całych paczek dokumentów. Rola operatora systemu jest tutaj sprowadzona głównie do decydenta, a czynności polegające na wyselekcjonowaniu zaległych faktur oraz przesłaniu ich do właściwego serwisu są w pełni zautomatyzowane, a dodatkowo można śledzić postęp w odzyskiwaniu środków z faktur.

Usługa znacząco różni się od znanego w systemie Comarch ERP mechanizmu automatycznej windykacji, ponieważ jej zakres wychodzi poza system CRM i wysyłkę wiadomości e-mail lub SMS do kontrahentów czy blokowanie sprzedaży klientom zalegającym z płatnościami. Nowość polega na tym, że teraz przeterminowane faktury zostają wysłane do firmy windykacyjnej, która bierze na siebie kontakt z dłużnikiem i polubownie odzyskuje należności.

Zautomatyzowane przekazywanie faktur  do windykacji, a następnie prowadzenie jej przez profesjonalną firmę, skupia się na działaniach, które mają przekonać dłużnika do szybkiej spłaty zobowiązań lub zaproponować takie rozwiązanie, które zaakceptuje wierzyciel, np. spłaty należności w ratach.

1/3 firm zlecających windykację polubowną zaobserwowała, że dzięki temu działaniu zwiększyła się liczba faktur, które partnerzy biznesowi zaczęli opłacać w terminie.2

Jak skorzysta na tym moja firma?

Po pierwsze, system na bieżąco monitoruje problem zaległości w firmie i pozwala natychmiast reagować.

Po drugie, proces odzyskiwania należności zlecamy na zewnątrz, więc nie musimy zajmować tym głowy naszym pracownikom.

Kolejną i nie ostatnią korzyścią jest automatyzacja procesu finansowego w firmie, co daje natychmiastową oszczędność czasu naszym pracownikom i przestrzeń do doskonalenia kadry w innych obszarach.

Nie dość, że samo narzędzie (robot) nie generuje kosztów dla firmy, to proces odzyskiwania należności również może być darmowy, ponieważ koszty można przenieść na dłużnika.

Wystarczy bezpłatnie, kilkoma kliknięciami aktywować usługę windykacji polubownej Apfino, dostępną w Twoim Comarch ERP, dzięki której dbasz o finanse swojego biznesu.

____________________________________________________

1 Badanie "Audyt windykacyjny" zostało przeprowadzone przez TGM Research na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso w styczniu 2022 r. metodą CAWI na 422 firmach, tj. podmiotach gospodarczych wystawiających faktury z odroczonym terminem płatności.

2 Badanie "Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji" zostało przeprowadzone przez Instytut Mands na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso na przełomie maja i czerwca 2021 r. na reprezentatywnej grupie 300 małych i średnich firm, które w ostatnich 2 latach korzystały z zewnętrznej windykacji.

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.